Rideleir sommeren 2024

Rideleiren er tilrettelagt for både nybegynnere, øvede og godt viderekommende ryttere. Se ledige datoer ved å klikke på knappen under!

Se ledige datoer

Oversikten viser alle tilgjengelig kurs for Rideleir 2024

Filters Sort
Kurs 3: 07.07.24 – 12.07.24 Emma underviser i dressur og sprang
Alle nivåer, fra 8 år
Sarpsborg
Maritsrideskole i Skjeberg
7ledige plasser
6,000.00kr
Meld deg på

Mer informasjon om Rideleir

Kursene er tilrettelagt for både nybegynnere, øvede og godt viderekommende ryttere. Vi har satt en nedre aldersgrense på 8 år, yngre barn har deltatt på rideleiren sammen med foreldre. Vi har også mange voksne deltakere på kursene.

Kursene er lagt opp på følgende måte:
Aktivitetene starter kl 09.00. Vi har to treningsøkter om dagen. Mandag, tirsdag og torsdag er det dressur på formiddagen. På ettermiddagen kan du velge mellom sprangridning og turridning. I løpet av uken vil du også få innføring i kjøring med hest, voltige og pussing av saltøy. Vi arrangerer også egen stellekonkurranse. Onsdag kan du velge mellom dressur eller terrengritt på formiddagen. På ettermiddagen har vi gymkhana i ridehallen, etterfulgt av grilling. Fredag har vi kursavslutning med konkurransser i sprang og dressur. Deltakerbevis og sløyfer til alle.

Kursdeltakerne rir i grupper med maksimalt fem ryttere i dressur, og maksimalt syv ryttere i sprang. Gruppene deles inn etter ferdigheter, og på den måten kan elever på ulike nivå reise på samme rideleir. Alle kursdeltakerne får innføring i stalltjeneste. Her lærer man om daglig stell, sikkerhet og håndtering av hest. Målet er at deltakerne skal forbedre sine praktiske og teoretiske kunnskaper om hest, ha mye moro og få nye venner. Rideskolen ligger rett ved stranden, og ved fint vær vil det bli arrangert badeturer. For de som kan svømme (og med tillatelse fra foreldre) er det mulighet til å bade hver dag.

Fremmøte søndag kl 16.00. Ca kl 17.00 er det utdeling av hester (det er mulig å komme med ønsker, og i fellesskap kommer vi fram til hvilken hest som passer deg best). Prøveridning vil starte kl. 18.00 og kveldsmat serveres fra kl. 20.00. Det kan være lurt å ha med matpakke på søndagen.

Leiren avsluttes fredag mellom kl 16.00 – 18.00.

PRIS RIDELEIR

kr 6000,- m/full pensjon
Ingen tillegg for egen hest (inkl. havre, bygg, høy og flis)

For spesielle ønsker vedrørende din betaling, vennligst ta kontakt via kontaktskjemaet, så finner vi en passende løsning.

Rideleir 2019
Se ledige datoer